Проведення науково-практичного семинару «Кошторисне ціноутворення в дорожній галузі»

8 грудня 2011 р. у м. Києві відбувся науково-практичний семінар «Кошторисне ціноутворення в дорожньому господарстві», який було організовано Державною службою автомобільних доріг України та Державним дорожнім науково-дослідним інститутом імені М.П. Шульгіна (ДерждорНДІ).

«Кошторисне ціноутворення в дорожньому господарстві»

В роботі семінару прийняли участь заступники керівників з економічних питань служб автомобільних доріг, облавтодорів та їх філій в АР Крим, областях, підрядних, проектних, наукових організацій, начальники та спеціалісти відділів кошторисного ціноутворення.

Відкрив семінар заступник Голови Укравтодору, голова комісії з проведення реорганізації, професор, кандидат технічних наук Прусенко Євген Дмитрович, який звернув увагу присутніх на необхідності швидкого розв’язання двох головних проблемних питань кошторисного ціноутворення :

  • підвищення рівня кошторисної заробітної плати з 2300 грн. до реально обґрунтованого розміру 4100 грн.;
  • підвищення усереднених показників загальновиробничих, адміністративних витрат для компенсації фактичних витрат та збільшення розміру кошторисного прибутку для можливості інвестування в оновлення основних засобів.

Одним із найважливіших напрямків ефективного використання бюджетних коштів та оптимізації грошових потоків у дорожній галузі є удосконалення системи кошторисного ціноутворення, головним завданням якого є отримання максимально достовірної та об’єктивної інформації щодо вартості робіт із будівництва, реконструкції, капітального й поточного ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Саме про це доповів заступник директора з наукової роботи ДерждорНДІ Безуглий Артем Олександрович.

Доповідач звернув увагу на ряд цікавих питань таких як:

Безуглий Артем Олександрович

  • перелік діючих державних та відомчих нормативних документів з кошторисного ціноутворення, а також перелік нормативно-кошторисних документів та змін, які будуть діяти з 1 січня 2012 року;
  • існуючий порядок кошторисного ціноутворення в дорожній галузі;
  • порядок розрахунку коштів на зведення та розбирання титульних тимчасових будівель і споруд;
  • порядок визначення загальновиробничих та адміністративних витрат і кошторисного прибутку;
  • механізм визначення вартості експлуатації дорожніх машин і механізмів;
  • компенсація збільшення вартості матеріальних, трудових та технічних ресурсів;
  • заміна машин, механізмів, матеріальних ресурсів (при будівництві, реконструкції, капітальному та поточному ремонтах та при експлуатаційному утриманні з автомобільних доріг загального користування);
  • визначення вартості капітального та поточного ремонту мостів;
  • щодо підвищеної оплати праці при виконанні робіт з важкими, шкідливими та особливо шкідливими умовами праці.

Клименко Олександр Олександрович

Про стан реєстрації індивідуальних ресурсних елементних кошторисних норм (далі ІРЕКН) доповів присутнім начальник відділу кошторисного ціноутворення Департаменту капітального будівництва та інвестиційної політики Укравтодору Клименко Олександр Олександрович.

Ним було сказано, що встановлення єдиної та чіткої процедури розроблення, погодження та затвердження ІРЕКН сприятиме достовірному визначенню вартості дорожніх робіт та дозволить формувати нормативну базу в дорожній галузі на якісно новому рівні.

З досить актуальною доповіддю за темою «Практичні аспекти здійснення контролюючими органами перевірки правильності визначення вартості дорожніх робіт» виступив начальник відділу кошторисного ціноутворення ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», член Секції ціноутворення, експертизи та контролю вартості у будівництві Мінрегіону - Груша Валерій Анатолійович.

Доповідач надав учасникам семінару досить багато загальних практичних порад щодо правильності спілкування з контролюючими органами, навів обґрунтовані пояснення по найбільш типовим спірним питанням, які виникають під час перевірки правильності визначення вартості дорожніх робіт.

Про порядок застосування нового нормативного документу щодо відомчих ресурсних елементних кошторисних норм на виконання робіт з капітального та поточного ремонтів автомобільних доріг і мостів (СОУ 45.2-00018112-035:2010 «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Автомобільні дороги і мости» зі Зміною № 1) доповів присутнім завідувач відділу технологій дорожніх робіт ДерждорНДІ - Цинка Анатолій Олександрович.

Доповідач звернув увагу присутніх на основні нововведення, передбачені СОУ 45.2-00018112-035:2010 (зі зміною № 1)  та розкрив питання щодо коригування відповідно до нового СОУ проектно-кошторисної документації та договірної ціни, що сформувалися до 01.03.2011 року.

Ілляш Сергій Іванович

Про порядок застосування нового нормативного документу щодо відомчих ресурсних елементних кошторисних норм на виконання робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг і мостів (СОУ 45.2-00018112-071:2011 «Ресурсні елементні кошторисні норми на роботи з експлуатаційного утримання. Автомобільні дороги та мости») доповів завідувач відділу нормування дорожніх робіт ДерждорНДІ - Ілляш Сергій Іванович.

Доповідач звернув увагу на те, що нові відомчі кошторисні нормативи на роботи з експлуатаційного утримання автомобільних доріг та мостів сприятимуть достовірному та об’єктивному визначенню вартості зазначених робіт на всіх стадіях інвестиційного процесу і будуть важливою умовою ефективного використання обмежених фінансових ресурсів у дорожньому господарстві.

Особливу зацікавленість у присутніх викликала доповідь завідувача відділу економічних досліджень та визначення вартості дорожніх робіт ДерждорНДІ Бібик Юлії Миколаївни щодо порядку калькулювання вартості матеріальних ресурсів, виготовлених на власному підсобному господарстві.

Був розглянутий механізм складання калькуляцій та порядок їх затвердження. Після закінчення доповіді був підведений підсумок, що калькулювання собівартості одиниці матеріального ресурсу здійснюється для визначення ефективності запланованих і фактично здійснених технологічних, організаційних, економічних заходів, спрямованих на розвиток виробництва та для обґрунтування цінової політики підприємства.

ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України»

Після цікавих доповідей відбулося обговорення проблемних питань кошторисного ціноутворення дорожньої галузі та відповіді на запитання.

Була задана велика кількість запитань, на які співробітники Укравтодору, ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», ДерждорНДІ  надавали обгрунтовані відповіді.

Усі пояснення та відповіді на запитання, які були висвітлені на семінарі, обов’язково  будуть розміщенні на сайті ДерждорНДІ , а також у наступному Збірнику роз’яснень.

Про стан впровадження ПК «Будівельні Технології – КОШТОРИС» на підприємствах розповів заступник директора з наукової роботи ДерждорНДІ   Безуглий Артем Олександрович.

Доповідач детально пояснив особливості тарифної політики на ПК «Будівельні Технології – КОШТОРИС» та розкрив суть інформаційного обслуговування ПК. Крім того, звернув увагу присутніх на те, що на сьогодні ПК «Будівельні Технології – КОШТОРИС» використовують майже всі підприємства, підпорядковані Укравтодору. Серед числа дорожніх підприємств налічується 712 користувачів цим програмним комплексом.

Директор ТОВ «Будівельні технології» Яременко Костянтин Сергійович провів презентацію оновлень, змін та модулю «Зведена відомість» ПК «Будівельні Технології - КОШТОРИС».

 Після презентації було проведено майстер-клас з користування ПК «Будівельні Технології - КОШТОРИС» - розрахунок кошторисної документації у відповідності до ВБН Д.1.1-218-1-2001 та ВБН В.3.2-218-180-2003, договірні ціни, акти приймання виконаних робіт, під час якого директор ТОВ «Будівельні технології» Яременко Костянтин Сергійович відповів на питання користувачів і ознайомив учасників семінару з новими функціями, реалізованими в програмі.


Дякуємо всім учасникам семінару за цікаві дискусії та змістовні питання.

З нетерпінням чекаємо зустрічі на наступних наших семінарах.

Онлайн Чат